Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-09-08, 18:48   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5081

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tränarintervjuer?

Jag har brukat läsa tränarintervjuer till V85 på Maharajah.racing men nu måste man plötsligt vara medlem. Men det står ingenstans om hur man blir medlem??? Nån som vet? Eller finns det någon annanstans man kan läsa dessa intervjuer?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 00:01   #2

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 22121
Standard

TR, men då får du hosta upp
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 17:50   #3

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 373
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag har brukat läsa tränarintervjuer till V85 på Maharajah.racing men nu måste man plötsligt vara medlem. Men det står ingenstans om hur man blir medlem??? Nån som vet? Eller finns det någon annanstans man kan läsa dessa intervjuer?
Det är en rip-off av Aftonbladets intervjuer. Och där måste man vara plusmedlem.
snasl är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 18:00   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snasl Visa inlägg
Det är en rip-off av Aftonbladets intervjuer. Och där måste man vara plusmedlem.
Kan tänka mig lägga upp dem framöver eftersom andra så förtjänstfullt lägger upp Berglunds och Sjödéns funderingar vilket jag uppskattar stort. Får bidra med vad jag kan.
Gammal igår, 18:07   #5

Standard

Tränarintervjuer

Spoiler:
V86-1, 1 640 m, auto
1 Tretiak (Dwight Pieters) gjorde comeback i ett V85-lopp på Åby. Med tanke på den långa frånvaron var han duktig. Han tränar fint efteråt. Det är första gången med 1640 meter, jag tror att det kan passa bra. Han är rask ut och kan få en bra position från sitt innerspår. Barfota bak, öppet huvudlag, fast huva, UFO-vagn, säger Maria Törnqvist.
2 Light In (Victor Rosleff) var mysko i sin comeback. Han hade tränat på fint innan dess. Han har tränat bra efter veterinärkollen och allt ser bra ut. Öppet huvudlag, barfota runt om och sulky, säger Robert Bergh.
3 Staro Peanut (Tyler Mifsud) får sikta på pengar.
4 Django Silver (Ole Johan Östre) blev jättetrött på Vaggeryd och banan var katastrof efter väldigt mycket regn vilket missgynnade honom. Vi har åtgärdat honom och han verkar pigg och glad i träningen där han känns som han ska. Jag har ingen riktig koll på motståndet ännu, men vi hoppas på seger och då han är startsnabb är tanken försöka ta sig till spets och köra där, säger Ulf Stenströmer.
5 Tuppen (Gustav Johansson) har gjort ett par bra lopp efter han varit borta länge och han känns bättre och bättre tycker jag. Den här distansen är nog mer hans grej också och han får prova köra framåt den här gången. Inga ändringar, säger Peter Arnqvist.
6 Chimi (Björn Goop) har haft ett uppehåll, men han brukar gå bra direkt. Han tävlar barfota runt om och allt verkar normalt i träningen, säger Per Linderoth.
7 Fly Top (Stefan Persson) blev för laddad senast och det var första gången i voltstart. Allt känns bra, men han är inte så snabb ut. Jag hoppas det blir bra tempo så han komma till slut, säger Giuseppe Lubrano.
8 Mustang Racer (Robert Bergh) hade väldans missflyt med punktering på båda hjulen senast. Skygglappar, sulky och barfota bak, säger Robert Bergh.
9 Ready Trophy (Iina Aho) har varit bra, men vi får se hur det blir nu på en vanlig bana igen. Han känns iallafall bra i träningen och härifrån får han en invändig resa, säger Mikko Aho.
10 Marshal (Johan Untersteiner) har tränat fint och visat att det är en bra häst tidigare. Han är rejält förberedd och vi hoppas och tror på en bra comeback. Distansen spelar ingen roll, säger Peter Untersteiner.
11 Cabasse (Donato Chiaro) känns fin, men han har ett dåligt spår och jag är nöjd om han får pengar, säger Giuseppe Lubrano.
V86-2, 2 140 m, auto
1 Gumshoe Sox (Mats E Djuse) är en jättefin häst som fått bra utdelning på slutet. Senast blev det seger i Klass III-finalen på Solvalla och han är under utveckling. Blir att räkna med om inte min spik levererar som jag tänkt och garderar man loppet är han given.
2 Crazy Nolimit (Oskar Florhed) hade vi balanserat om fram i den senaste starten och det föll väldigt väl ut. Vi var jättenöjda, men han kanske satt kvar lite väl länge då det var ett kortlopp. Han slog iallafall inte ihop vilket vi har haft lite problem med tidigare. Han har känts bra efteråt i träningen också, men han har inget med utgången av loppet att göra då han är kraftigt uppanmäld. Det är ju hemmaplan och vi hoppas han får en fin peng. Det är ingen tokig häst i grund och botten. Vi får se hur mycket det kommer regna och om det blir barfota bak eller skor runt om som senast, säger Madelene Wikstén.
3 Jimmy Adore (Hanna Olofsson) var helt okej senast tycker jag och jag hoppas han ska vara vassare den här gången. Jag tycker han känns lite rappare i träningen. Det kanske blir tufft att vinna loppet, men han gör bra lopp och kanske kan vara bland de tre-fyra främsta. Inga ändringar, säger Hanna Olofsson.
4 Puskas Boko (Petter Lundberg) blev det en för tuff inledning för senast och jag tycker han höll rätt så skapligt ändå. Det verkar bra i träningen efteråt och allt verkar helt normalt med honom. Jag måste läsa på loppet lite mer, men spåret blev ju bra. Inga ändringar säger Petter Lundberg.
5 Gap Kronos (Daniel Wäjersten) såg lysande ut i derbykvalet och med den genomköraren i kroppen är han knappast sämre den här gången. Blir svårslagen.
6 GooGoo Fairytale (Ulf Ohlsson) var ute i ett tufft lopp senast där han fick tredjespår fram till dödens. Han gjorde det väldigt bra fram till tredjepriset. Han är på rätt väg och mot den nivån vi hade tänkte han skulle vara på. Jag var väldigt nöjd med måndagens träning som var bättre än tidigare och där testade vi rycktussar som fungerade fantastiskt bra - så det kör vi med nu. Han möter ett par bra hästar från Wäjersten och kanske någon mer, men jag förväntar mig en väldigt bra prestation. Han har tävlat med skor hela tiden och nu är det dags att börja göra något om vi ska med i höst så vi kommer värma barfota fram. Han är redo för att göra sitt livs lopp, men om det räcker vet jag inte, säger Markus Pihlström.
7 Raphael (Rikard N Skoglund) är nyttig och kan ta en fin slant på nytt.
V86-3, 2 640 m, auto
1 Bill Weasley (Dwight Pieters) var strålande i Örebro näst senast, men sämre gången efter. Jag har ingen riktigt bra förklaring till det. Efteråt har han i alla fall tränat på bra. Han står hårt inne på pengarna, men har fördelen av innerspår då det är en spårtrappa. Barfota bak, öppet huvudlag, fast bomull, vanlig vagn, säger Maria Törnqvist.
2 Omark (Ole Johan Östre) strulade senast då han hade svårt med underlaget. Han ska träna mer bakom bilen för att få bättre flow, säger Robert Bergh.
3 Fitzpatrick (Dante Kolgjini) finns det kapacitet i, men han beter sig lite omoget och småbromsar hela tiden. Vi hoppas han ska släppa på den snart och då finns det mer att visa. Han tränar bra och är väldigt stark så distansen tål han, säger Dante Kolgjini.
4 Frank Zappa (Stefan Persson) är svår, men felfri kan han ta fina pengar.
5 Money Today (Johan Untersteiner) har börjat karriären bra och jag tror han kommer göra ett bra lopp igen då han bara ser fin ut i träningen. Distansen är nog en fördel för honom och grundplanen är att det blir kriteriekval efter det här, säger Peter Untersteiner.
6 Campitj (Björn Goop) har gått bättre och bättre. Han har fått vilsamma lopp och det blir spännande med en ny kusk nu. Han är startsnabb och känns rätt rejäl så jag hoppas distansen ska passa, men det blir ett test om vi ska prova kriteriekvalen. Skor fram och eventuellt open-eye, säger Tom Horpestad.
7 Gilmore Rice (Robert Bergh) fortsätter se fin ut och han har tävlat på en fin nivå. Det blir samma utrustning med barfota bak och sulky, säger Robert Bergh.
8 Zicken Zacke Zack (Ken Ecce) får svårt härifrån.
9 Captain Garde (Per Nordström) tog en överraskande galopp senast och jag tror han vunnit annars. Vi har inte hittat något fel och han känns bra. Vi testar lång distans nu för att se om vi ska prova mot kriteriekvalen. Jag tror på en bra insats och att han ska vara med i den främre träffen, säger Per Nordström.
10 Magnus Palema (Hans Crebas) var riktigt bra senast på Åby där han fick dra på i sitt egna tempo där framme. Bakom ryggar tar han inte riktigt i och är lite seg, men blir det dåligt tempo kan jag köra framåt. Han är nog topp tre. Han är stark och rejäl så distansen är ett plus. Eventuellt helstängt i stället för open-eye och så tar vi nog bort huvan, säger Hans Crebas.
V86-4, 1 640 m, auto
1 Girlpower W.F. (Petter Lundberg) var jag jättenöjd med senast. Hon vinner inte så ofta, men gör fina lopp och är ganska gedigen, säger Madelene Wikstén.
2 Grace Kelly (Christian Månsson) har en kritisk punkt i första sväng, men jag tror formen ska vara likvärdig som tidigare och det är fina förutsättningar. Jag hoppas vi kan få en fin löpning härifrån och gör ett försök att ta ledningen. Distansen tror jag hon är lite gynnad av och det ser ut som en hygglig platschans. Helstängt huvudlag så hon blir mer fokuserad, amerikansk vagn och skor runt om, säger Christian Månsson.
3 Stoneisle Unique (Tuukka Varis) har jag varit väldigt nöjd med i senaste tre loppet. Vi har ett bra spår nu och är hon som tidigare hoppas jag hon ska vara bland de tre främsta, säger Isto Kuisma.
4 Slave to Queen Cal (Mika Forss) får svårt att matcha de bästa i loppet.
5 Conrads Jessica (Sandra Eriksson) är snabb ut och min vinnare från spets.
6 Pearl Silvio (Ove A Lindqvist) gjorde en stark prestation senast och vann enkelt från ledningen. Hon var lite för het inför senaste loppet, men sköter hon sig tror jag på en bra start. Från ledningen tror jag på ett bra lopp, men utvändigt kan det bli tufft, säger Jonna Irri.
7 Kill Posin (Ulf Ohlsson) fick ett spår lite långt ut, men hon tränar bra och kommer hon till härifrån så kan hon hänga med bra, säger Petri Salmela.
8 Sonoma L.A. (Hanna Olofsson) STARTAR EJ
9 Backwood Fiona (Kari Alapekkala) gör det bra och kommer vara i platsstriden.
10 Walnut Nimbus (Hemmi Salminen) får smyga med och sikta på en peng.
11 Chocliq Bishop (Mats E Djuse) är i bra form, men hon tycker om att vara med där framme så jag hade hellre tagit Kill Posins spår. Jag tror det blir Sonoma L.A. som vinner loppet. Barfota runt om och kupor, säger Anna-Carin Sandberg.
12 Fructose (Daniel Wäjersten) har fin form. Det är en tuff uppgift nu och det kommer krävas lite överpace. Vi kör med goggles-huvudlag nu som hon hade i början av karriären och det svarade hon väldigt bra på, men hon blev skarp av det och senaste åren så har hon tävlat med ett öppet huvudlag, säger Jesper R Nilsson.
V86-5, 2 140 m, volt
1 Bopperstreetgirl (Svend Dyhrberg) STARTAR EJ
2 Manhattan J.P. (Jennifer Persson) känns bra i träningen och han är väldigt pigg och fin i jobben. Han var positiv senast också tycker jag med krafter kvar i mål, dessutom var stilen bättre och han svarade bra på annan balans. Jag kommer försöka hålla ett jämnt tempo då han är mer stark än speedig. Inga ändringar, säger Jennifer Persson. 
3 Marcelo Vieira (Valentin Prevost) STARTAR EJ
4 Mooseisloose C.C. (Ole Johan Östre) har kapacitet i grunden för att skrälla.
5 Hellacopters (Stefan Persson) slutade ju att springa i loppen så han fick ett långt uppehåll och gjorde inget på tre-fyra månader. Sedan sa en granne att jag fick väl träna om jag skulle ha kvar hästen så då gjorde jag det och han har förbättrat sig med varje start efter uppehållet. Han tränar i lite mindre omfattning än tidigare och har ett lugnare liv, så det kanske är bättre för humöret. Jag tror han är gynnad av voltstart om man jämför med konkurrenterna. Vanlig vagn, säger Johan Lejon.
6 Zucchini C.D. (Robert Bergh) uppkollad efter senaste insatsen men banan var tungsprungen så hon hade nog helt enkelt jobbigt med det. Det är ett minus med fjärdespår denna gång. Barfota runt om, säger Robert Bergh.
7 Indeed (Ken Ecce) har inte fått till det på slutet, men normalt duger han bra i den här klassen och ska vara med i segerstriden.
8 Ingmar Banker (Flemming Jensen) gjorde det okej senast och han gör stabila prestationer. Han har tränat som vanligt efteråt. Han har inte startat så ofta i voltstart, men jag räknar med att han trampar iväg. Det kanske inte blir någon pangstart, men jag har ingen känsla av att starten är något problem. Det kan bli skor bak, men jag hoppas vi kan köra barfota runt om, säger Flemming Jensen.
9 Ugalli (Björn Goop) gick bra senast och han har säkert gått framåt med det loppet i kroppen. Han närmar sig formen som det känns. Inga ändringar, säger Per Linderoth.
10 Blixt Lane (Johan Untersteiner) har galopperat snöpligt två gånger. Han känns fin i träning och vi tror inte det är några fel. Det behövs lite flyt på vägen härifrån, men han är revanschsugen. Skor fram, säger Peter Untersteiner.
V86-6, 2 140 m, auto
1 Thera Håleryd (Petter Lundberg) har gjort det bra. Hon har fått ett perfekt läge och jag hoppas hon kan öppna lite och få en bra position. Inga ändringar, säger Petter Lundberg.
2 Backwood Gisella (Jani Lamminparras) var inte som bäst senast, men det har varit bra efteråt i träningen och hon ska kunna göra en bra prestation. Det blev ett bra spår, men hon möter det tuffaste motståndet hon varit ute mot hittills och vi får sikta på pengar. Det blir helstängt för första gången och ryckhuva. Hon lättas också lite i balansen, säger Janita Luttunen.
3 Zeebreeze (Mats E Djuse) känns klart lovande och hon blir bättre och bättre. Kan leda loppet hela vägen.
4 Klara Godiva (Rikard N Skoglund) galopperade bort en väldigt bra placering senast. Hon visade att hon duger mot de bästa, men det var tråkigt när det var så mycket pengar. Vi siktar mot Oaks och vill såklart även kvala in till Breeders’ Crown innan det och uppgiften ser bra ut. Wäjersten har en väldigt bra häst, men min är startsnabb så vi kör för att komma till ledning och kommer inte Wäjersten allt för tidigt kör vi där. Det blir inga ändringar, säger Markus Pihlström.
5 Natural Boko (Tuukka Varis) är en av flera som ses med platschans.
6 Calgary Flames (Oskar Florhed) har varit mycket bra på slutet. Streckas.
7 Nocciola (Ove A Lindqvist) får tufft i detta gäng.
8 Morning Rain (Daniel Wäjersten) kan vara bästa stoet i kullen. Läget är trist, men hon får ändå tipset.
9 Iron Cloud (Mika Forss) var för pigg inför loppet senast och därför blev hon lite trött till slut. Vi sätter på norskt huvudlag nu och pullnät. Formen är bra och hon utvecklas hela tiden, men hon är ute i sitt tuffaste lopp hittills i karriären så kan hon vara fyra vore det bra, säger Jonna Irri.
10 Pure Phoenix (Tomas Pettersson) får sikta på en peng från det här läget.
11 Epicure U.S. (Ulf Ohlsson) är en fin treåring. Hon är lite bortlottad och får gå på rulle och då har hon en bra speed. Inga ändringar, säger Petri Salmela.
12 Nelly Furtado Sisu (Marcus Lilius) öppnade sämre senast och gick bra i skymundan som trea. Hon går framåt med loppet, men nu fick hon spår tolv mot väldigt bra hästar och vi får hoppas vi kan ta en fjärdeplats och ta oss till semifinalen. Barfota runt om, säger Sören Lennartson.
V86-7, 2 140 m, auto
1 Henessi Butja (Dwight Pieters) har inte startat sedan uttagningarna till StoChampionatet. Hon är dock väl förberedd inför sin comeback. Hon är snabb ut och gillar att ha framspår. Barfota runt om, open eye, rycktussar och yankeevagn, säger Maria Törnqvist.
2 Al’s Demonic Doll (Victor Rosleff) kan dyka upp bland de tre från ett fint läge.
3 Fleur Delacour (William Ekberg) hade inte startat på fem veckor inför senast så jag tror och hoppas hon gått framåt av loppet. Hon känns fin och spåret blev bra. Hon är naturligt startsnabb och han får köra från start, men jag kan inte motståndet. Inga ändringar, säger Stefan Pettersson.
4 Zoocie Primus (Johan Untersteiner) räckte inte riktigt i derbykvalen, men hon ser fin ut i träningen och är säkert ute mot ett mer behagligt motstånd här. I dessa lopp så tror jag hon vinner när som helst, säger Peter Untersteiner.
5 Colombe Blanche (Iina Aho) känns fin, men hon har varit borta på länge och behöver lopp i kroppen. Hon är inte så snabb ut heller och hamnar nog långt bak. Vi är nöjda om det blir pengar, säger Mikko Aho.
6 Remina (Stefan Persson) har varit mycket bra och räknas tidigt på nytt.
7 Power of Sand (Gustav Johansson) har haft mycket oflyt med dåliga spår och senast blev hon störd. Jag tror formen är bra, säger Hanna Lähdekorpi.
8 Whoops Hanover (Flemming Jensen) blev påkörd senast och fick inget riktigt lopp. Formen är okej och det gäller att få pengar i första hand. Inga ändringar, säger Flemming Jensen.
9 Luxury Rain (Robert Bergh) har varit i träning i tre veckor och hon har tränat sedan hon kom. Allt ser bra ut men hon har inte tränat några farter. Det blir barfota runt om och sulky, säger Robert Bergh.
10 Wilma Express (Ole Johan Östre) var ute på en skitig bana senast och jag fick jag känslan av att hon förlorade hoppet lite. Det verkar bra efter och hon har haft fin form en längre tid. Kan få en vettig resa och ska inte göra jobbet själv, säger Per-Emil Henriksson.
11 Sky Brigadoon (Julian Cordeau) tränar bra, men läget blev dåligt och det behövs tempo på loppet, säger Rick Ebbinge.
12 Petite Sirah (Björn Goop) har fått ett dåligt läge. Hon gick okej senast, men vi får vara realistiska och hoppas på pengar härifrån, säger Per Linderoth.
V86-8, 2 140 m, auto
1 Day Time Trot (Ludwig Wickman) blev det fel för senast med omstarter och materialfel. Hon laddade upp och skenade nästan första varvet och ibland blir det fel. Hon känns minst lika fin som vid Östersund, men det är inte aktuell att köra i ledningen nu med tanke på senast. Vi får släppa till någon bra och då spurtar hon bra. Amerikansk vagn, säger Markus Pihlström.
2 This Love (Ove A Lindqvist) blir bättre och bättre hela tiden. Seger vore en överraskning, men hon kan vara trea-fyra med en bra resa. Barfota bak, säger Jonna Irri.
3 Noelia (Mats E Djuse) är snabb ut och ses med vettig chans från ledningen.
4 Västerbo Outlander (Mika Forss) får tufft här.
5 Tupelo Honey (Petter Lundberg) har svårt att sköte sig i voltstart och vi har kört utan check som hon hade behövt till slut i loppen. Nu när det är auto kan vi sätta på checken igen och då ska det inte vara någon galopprisk. Jag ser henne väldigt gärna i ledningen och då tror jag hon blir svårpasserad, men det kan bli lite struligt härifrån. Det blir en amerikansk vagn, säger Markus Pihlström.
6 Arizona (Sandra Eriksson) känns mer aktuell för lite pengar än seger.
7 Ajlexes MagicWoman (Tomas Pettersson) har utvecklats och är inte borta.
8 R.K.Pocahontas (Ulf Ohlsson) har gjort fina lopp och det känns bara bra i träning, men hon är verkligen bortlottad den här gången och det blir ingen tokkörning. Amerikansk vagn, säger Markus Pihlström.
9 Ajamaja (Tuukka Varis) är lite hårt anmäld, men hon kommer mer och mer. Hon tränar bra och med klaff kan hon vara nära platsstriden, säger Petri Salmela.
10 Global Got it All (Rikard N Skoglund) har högst kapacitet i fältet. Får tipset.
11 Realize’em (Daniel Wäjersten) sprang en 11-tid senast, men hon är inte riktigt som bäst i ledningen så jag är inte missnöjd med utgångsläget och i ryggar tror jag hon är flera klasser bättre. Det blir inga ändringar, säger Markus Pihlström.
12 Megamind Sisu (Marcus Lilius) hade spår åtta senast och vi skulle ladda, men då slog vingen lite och hon kom i obalans. Jag tror det mer var en miss och hon brukar inte galoppera från start. Hon känns bra mellan loppen och är bra i grunden. Med lite tur kan hon dyka upp bland de tre. Eventuellt ett norskt huvudlag, säger Sören Lennartson.
Svara

td